سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عمل بینی بدون تامپون همه چیز در مورد آن

?? اگر قصد جراحی بینی بدون گذاشتن تامپون را دارید، قبل از هر چیز این مقاله رو در سایت دکتر کرامت الله ترابی بخوانید و باید بدانید که عمل بینی بدون تامپون چگونه است؟ و آیا این نوع عمل عارضه‌ای دارد یا خیر. تامپون یک نوع پانسمان‌ باریک است که پس از جراحی داخل بینی قرار می‌گیرد تا جلوی خونریزی را بگیرد. اما موقع بیرون کشیدن تامپون معمولاً افراد درد بسیار شدیدی احساس می‌کنند یا به علت چسبندگی ممکن است این پانسمان باعث بروز عفونت بینی شود.

به همین دلیل بسیاری از مراجعین ترجیح می‌دهند که عمل بینی را به صورت بدون تامپون انجام دهند. تکنیک‌های جدید از جمله استفاده از اسپلینت‌ها و استندها و همچنین روش آندوسکوپی، جایگزین تامپون شده‌اند. از این رو افراد هیچ دردی را احساس نمی‌کنند. در ادامه در ارتباط با نحوه انجام این نوع عمل توضیح خواهیم داد تا تصمیم بهتری برای انتخاب روش جراحی بینی داشته باشید.

?? نحوه عمل بینی بدون تامپون چگونه است؟

برخی از افراد این سؤال را دارند که عمل بینی بدون تامپون چگونه است؟ جراحی بینی در حال حاضر به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و افرادی که دچار پولیپ بینی، سینوزیت مزمن هستند یا با هدف زیبایی، این عمل را جراحی را انجام می‌دهند.

در متدهای قدیمی برای جلوگیری از خونریزی پس از عمل، جراحان مجبور به استفاده از تامپون بینی بودند. تامپون‌های یک سری پانسمان هستند که درون بینی قرار می‌گیرند تا جلوی خونریزی را بگیرند. اما برخی از افراد از وجود تامپون در بینی احساس ناخوشایندی داشتند. به همین دلیل در حال حاضر از تکنیک‌های مختلفی برای جراحی بینی بدون تامپون استفاده می‌شود.

 

نحوه عمل بینی بدون تامپون چگونه است؟ 

 

استفاده از اسپلینت در بینی

یکی از این راهکارها استفاده از اسپلینت یا استند بینی است. با توجه به اینکه در جراحی بینی دسترسی به غضروف و استخوان‌های بینی سخت است، به همین دلیل در روش‌های جراحی بسته باید از اسپلینت بینی استفاده کرد. در افرادی که دارای انحراف بینی شدید و ساختار غضروفی شکل هستند، اسپلینت بهترین جایگزین به جای تامپون است. به‌علاوه افرادی که دچار آلرژی و حساسیت هستند و استفاده از تامپون باعث بروز علائم آلرژیک در آنها می‌شود، بهتر است روش جراحی بینی بدون تامپون را انتخاب کنند.

سایر افراد که از اسپلینت استفاده کرده‌اند، این ماده سیلیکونی پس از 24 یا 48 ساعت بدون درد و عارضه خارج می‌شود. در واقع اسپیلنت‌ها چون دارای یک کانال باز برای عبور هوا از داخل آن هستند، عمل تنفس را برای افراد بسیار راحت می‌کنند.

استفاده روش آندوسکوپی بینی

تکنیک آندوسکوپی امکان کنترل بر روی ساختار بینی را فراهم می‌کند. از این رو جراحان می‌توانند راحت‌تر داخل بینی را مشاهده کنند. این تکنیک یک محل برش کوچک دارد و پس از عمل نیازی به گچ یا تامپون نیست. چرا که بعد از جراحی از یک سری بخیه کوچک در داخل بینی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: عمل بینی بدون تامپون چیست؟

?? فرایند عمل بینی بدون تامپون به چه صورت است؟

در پاسخ به این سؤال که عمل بینی بدون تامپون چگونه است؟ و در طی جراحی پزشک چه کاری را برای جلوگیری از خونریزی انجام می‌دهد؟ باید بگوییم که نحوه جراحی در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته است. امروزه از بخیه‌های اندکی در بینی استفاده می‌شود. به همین دلیل دیگر از تامپون استفاده نمی‌شود. در حالی که تا سال‌های قبل از فیلترهای تقریباً 2 سانتی‌متری برای هر سوراخ بینی استفاده می‌شد.

نصب این تامپون‌ها فرایند بسیار دردناکی بود. چرا که به مرور زمان سفت می‌شدند و با چسبیدن به لخته‌ها، دوباره امکان خونریزی وجود داشت. در نتیجه عفونت و احساس بوی بدی در بینی ایجاد می‌شد. اما در حال حاضر به لطف جراحی‌های مدرن بیماران درد ناشی از تامپون را احساس نمی‌کنند. پس از جراحی نیز به راحتی نفس بکشند و به سرعت بهبود می‌یابند.

در جراحی بینی بدون تامپون پزشک یک برش روی استخوان بینی ایجاد می‌کند تا تغییرات ساختاری به وجود آید. از این رو با کاهش بخیه نیازی به این نوع پانسمان نیست. در عملی که به کمک لیزر نیز انجام می‌شود، می‌توان پوست ضخیم بینی را با لیزر نازک کرد و چون لایه ضخیم پوست برداشته می‌شود، آسیب حداقلی به بینی می‌رسد. از این روند بهبودی کوتاه‌تر می‌شود. برای انجام این نوع جراحی تحت نظر پرشک متخصص، به مطب دکتر کرامت الله ترابی به عنوان بهترین جراح زیبایی بینی در تهران مراجعه کنید.

 

فرایند عمل بینی بدون تامپون به چه صورت است؟

 

?? چه کسانی کاندیدای عمل بینی بدون تامپون هستند؟

عمل بینی بدون تامپون برای همه افراد مناسب است. اما یک سری گروه‌ها هستند که اگر از روش بدون تامپون استفاده کنند نتیجه بهتری خواهند گرفت و دچار خونریزی نمی‌شوند:

1- افرادی که دچار انحراف شدید بینی هستند و تامپون احساس ناخوشایندی به آنها می‌دهد.

2- اشخاصی که مشکلات انعقادی ندارند.

3- افرادی که می‌توانند دوره نقاهت طولانی مدت را تحمل کنند.

4- آن دسته از افرادی که تحمل درد پایینی دارند.

5- اشخاصی که مشکلات تنفسی دارند. استفاده از پانسمان باعث حاد شدن وضعیت تنفسی این افراد می‌شود.

?? اگر مایل به انجام عمل بینی بدون تامپون هستید، می‌توانید به مطب دکتر کرامت الله ترابی به عنوان بهترین جراح زیبایی بینی در تهران مراجعه کنید. از آنجا که ممکن است سؤالات متفاوتی در ارتباط با نحوه انجام عمل بینی بدون تامپون داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم با شماره‌های زیر تماس بگیرید تا تیم مجرب جراحی در این زمینه به شما پاسخ دهند.

کرامت الله ترابی | متخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی

خلاصه مطالب

شاید برای شما این سؤال به وجود آمده باشد که عمل بینی بدون تامپون چگونه است؟ در روش جراحی از طریق تامپون یک سری پانسمان باریک در داخل بینی قرار می‌گیرد تا از خونریزی پس از عمل جلوگیری شود. با توجه به اینکه ماندگاری این نوع پانسمان‌ها 3 الی 4 روز بیشتر نیست و از سوی دیگر خطر عفونت را در برخی از افراد تشدید می‌کند، بسیاری از پزشکان در حال حاضر جراحی بدون تامپون را انجام می‌دهند.

این روش مزایای بسیار زیادی دارد و به جای آن از استندها، اسپلینت‌ها و تکنیک آندوسکوپی استفاده می‌شود. این روش‌ها کمترین میزان عارضه را برای مراجعین دارند. برای انجام عمل بینی بدون تامپون بهتر است به پزشکان متخصص که دارای تجربه در این زمینه هستند مراجعه کنید. دکتر کرامت الله ترابی به عنوان بهترین جراح زیبایی بینی در تهران، عمل بینی بدون تامپون را بهترین شکل برای شما انجام می‌دهد و شما مراجعین گرامی روند بهبودی را پس از مدت کوتاهی پس از جراحی طی خواهید کرد. برای دریافت مشاوره در ارتباط با نحوه انجام این عمل می‌توانید با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس حاصل نمایید.

 

 برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

منبع: سایت دکتر کرامت ترابی و عمل بینی بدون تامپون همه چیز در مورد آن